Met Tuurke op reis naar de préhistorie

Met Tuurke op reis naar de préhistorie

Tijdens de voorjaarsvakantieweken in Museum Klok & Peel in Asten - dit jaar van 14 februari tot en met 25 februari – reist museum-mascotte Tuurke naar de préhistorie. Basisschoolkinderen en hun (groot)ouders mogen tijdens openingsuren van het museum met ‘m meereizen.

Tijdens deze educatieve activiteit kunnen de kinderen onder meer van karton een dinosaurus vouwen; met behulp van sjablonen dino’s tekenen en kleuren en hun fantasie botvieren aan de jungletafel met dinosaurusachtige speelgoedpoppetjes. Verder: kennis opdoen via boeken over de prehistorie, mammoetmaskers maken, dino-puzzels oplossen en zich verkleden tot mammoetjagers.

De meeste activiteiten spelen zich af in en rond de educatieruimte van het museum. In de tentoonstelling ‘De Peel aan Zee’ (zaal 3) kunnen de kinderen zien welke dieren er pal na de dino’s kwamen. Op woensdag 14 februari zijn er tussen 10.30 en 12.00 uur en 14.00-16.00 uur speciale workshops dino’s maken.

Via de volgende link komt u op onze website waar u alle informatie kunt vinden over deze activiteiten: https://museumklokenpeel.nl/zien-en-doen/tuurke-reist-naar-de-prehistorie/