Korein Kinderopvang

Korein Barrierweg
Bij Korein Barrierweg hebben we een peuterwerkgroep, een verticale groep en een BSO groep. We hebben een nauwe samenwerking met onze SPILpartner Basisschool Atalanta. De intensieve samenwerking met school is iets waar we absoluut trots op zijn. Samen maken we de speelhoeken in de gang en hal die geschikt zijn voor peuters en kleuters. Voor de oudste peuters worden samenspeel momenten gecreëerd met de kleuters. Ook trekken we samen op in scholing en ontwikkeling.

De overstap naar school is zo gemaakt.
Welbevinden en betrokkenheid zijn onze graadmeters om kinderen te zien. Hiermee bepalen we hoe onze aanpak is in de situatie, maar ook hoe we activiteiten plannen en het lokaal inrichten. We vinden het belangrijk om materialen te hebben om de oog- handcoördinatie te ontwikkelen en verfijnen en om de woordenschat uit te breiden. Met activiteiten en thema's die aansluiten bij de belevingswereld van peuters, prikkelen we hun nieuwsgierigheid. We stimuleren de ontwikkeling van peuters met peuterwerk volgens de methode 'Piramide'. In onze groepen werken we hard aan het stimuleren van de zelfredzaamheid, ook de jongste peuters worden meegenomen in het zelf snijden van het fruit. Kinderen worden gestimuleerd te helpen bij het tafeldekken, ze leren zelf de jas aantrekken en daarbij laten we de kinderen zoveel mogelijk dingen zelf doen en leren we de kinderen elkaar te helpen. Zo bereiden we peuters in hun eigen tempo voor op de eerste echte schooldag.

BSO tijd is vrije tijd.
Kinderen van 4 tot 12 jaar kunnen hun vrije tijd na school doorbrengen in onze buitenschoolse opvang. We zijn er met een warm welkom zodra de kinderen uit school komen. Kinderen voelen zelf aan waar ze behoefte aan hebben. Buiten uitrazen of binnen chillen met een boekje. Dat beslissen ze zelf. Er worden gevarieerde werkjes aangeboden in de kasten die aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen. We blijven continu alert of dit nog voldoende aansluit bij de belevingswereld van de kinderen.

Ons adres

Barrierweg 1
5622 CL Eindhoven
06 - 25 67 78 64 (dagopvang)
06 - 10 74 58 73 (peuterwerk)
06 - 50 19 97 32 (bso)
Klantadviseur
Monique van Bladel

m.vanbladel@korein.nl
(ma, di, wo, do bereikbaar t/m 12:30)

Voor al jouw vragen over kinderopvang bij Korein.